پنجشنبه ۲۲ شهریور ۰۳

چطور دوره آموزشی سربازی را بگذرانیم

گروه پرواز، ارائه خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ

چطور دوره آموزشی سربازی را بگذرانیم

۶ بازديد

سلام!

به احتمال بسیار زیاد اگر شما این متن رو میخونید به زودی عازم خدمت سربازی هستید و شاید هم محل آموزشیتون 01 ارتش خورده.

خب من در این مقاله سعی دارم یه ذهنیتی از دوره آموزشی و خدمت بهتون بدم. بخصوص آموزشی در مرکز 01.

من اعزام اردیبهشت 1400 بودم تو همین 01 در واقع دفترچمو دی 1399 پست کردم حالا بماند چه داستانایی سرم درآوردن تا بلخره رفتنی شدم. وقتی رفتم ببینم کجا افتادم کلا دو دسته بودیم تو پلیس+10؛ یه دسته دیپلمه هایی که افتاده بودن 02 پرندک، یه دسته هم منو مابقی لیسانس به بالاهایی که افتاده بودیم 01.

حالا بریم سراغ اینکه کلا دوره آموزشی چطوره...

دوره آموزشی کلا به حسو حال شما و گروهانتون مربوطه( گروهان، یه جاییه که کلا شما با اونا سروکار دارید ممکنه گروهان شما 30 نفره باشه یا100 نفره. به هرحال شما با گروهانتون رفیق میشید، غذا میخورید، میخوابید، زندگی میکنید. هر گروهان از چند گروه تشکیل میشه که البته مهمم نیست و هر گروه از 4 دسته گمونم.) هر 4تا گروهانم یه گردان تشکیل میده.

من خودم گروهان 514 از گردان 011 بودم. یکی از بهترین گروهان های دوره از لحاظ فرمانده و بچه های باحال. که هنوزم( شیش ماه گذشته، با همشون چه فرمانده چه بچه ها در ارتباطم)

گروهان کناری ما دقیقا شرایطش عکس بود. یه عده بچه های زیرآب زن داشتن....

دوره آموزشی کلا اینجوریه که اصلا زمان نمیگذره. ینی صب پا میشی هزارو یک کار میکنی تختتو آنکادر (مرتب) میکنی صبگاه میری میای. میبینی تازه ساعت شده هفتو نیم صبح!!! نگهبانی هات اصلا نمیگذره و ساعت کلا قفله.

این چیزا یه دلیل ساده داره. شما با این شرایط اوکی نیستین و منتظرید زودتر تموم شه. بعدا که افتادین یگانتون و دو سه ماه از خدمتتون گذشت همش عادی میشه براتون.

دوره آموزشی رو اصصصلا سخت نگیرید. خیلی میگن تجدید دوره میکنیمو این حرفا. والا بلا همش چرنده. شما خواستی اصلا سر نگهبانیات بخواب. کار انجام نده. بپیچون. هرچی... تهش دوتا توپو تشره. ازین گوش بگیرید ازون یکی در کنید. فقط خوش باشید و بخندین با رفقا که بگذره براتون. اینجوری شک نکنید دوره آموزشی بهترین دوره کل خدمتتون میشه. چون همه تون توی یه سطحید. هم برجید و بحث مت و پایه و درجه و غیره وسط نیست.

حالا بریم سراغ اینکه آموزشی 01 چطوره....

در یک کلمه. عالی!

البته منظورم این نیست که مرکز01 هتله. نه. کلا شرایط نظامیه اما در همون حال از اکثر جاها بهتره. اینجا میدونن سربازا تحصیل کردن برای همین نوع برخورد با سربازا نسبتا بهتره. امکاناتش خوبه بدک نیست. گیم نت، بوفه( بسیار تو پاچه میکنه)، میوه فروشی، محیط سرسبز و بسیار زیبا که حالتونو خوب میکنه، موقعیت عالی در تهران که با مترو به راحتی دسترسی داره.

برای دوره آموزشی چی ببریم؟

تقریبا هرچی تونستید ببرید. تهش اول ازتون میگیرن و نمیذارن ببرین داخل. دوره ما ماه رمضون بود و کرونا هم بیداد میکرد. من فکر میکردم روز اول ولمون میکنن بریم لباسامونو اندازه کنیمو موهامونو بزنیم اما ای دل غافل که یک ماه کامل قرنطینه شدیم و من هیچی نبرده بودم. همونجا موهامو با موزر کثیفشون زدمو با بدبختی گذاشتن خونوادم آذوقه محدودی برام بفرستن داخل. بنظرم اینا روحتما تهیه کنید قبل ورودتون:

چند بسته شکلات تخته ای و کاکائو، بیسکوییت، کلوچه

انواع تنقلات؛ تخمه، پسته، فندق، گردو، نخود، کشمکش، انجیر خشک

نخ و سوزن

یکی دو دست لباس زیر سفید. شرت حتما پاچه دار و زیرپوش حتما آستین دار

لیوان و قاشق چنگال

مایع ظرفشویی و دستشویی، صابون

کنسرو آماده(برا روزایی که غذای پادگانو بایستی ریخت جلو سگ...یعنی اکثر مواقع)

خرما خشک

حتما روغن زیتون همراهتون ببرید چون به غذا عادت ندارید یبوست بدی میگیرید اوایل. ما هممون اینجوری بودیم دوره آموزشی.

قرص نیاز نیست ببرید. ولی محض اطمینان، تب بر، استامینوفن، ژلوفن، آدالت کولد و یه ورق چرک خشک کن همراه داشته باشید.

موبایلتونو نبرید. یه گوشی دکمه ای ساده ببرید. احتمالا میذارن ببرین داخل

الان بیشتر حس نوشتن ندارم، یه ساعت دیگه هم باید برم پادگان... بعدا بازم مینویسم تو پستای دیگه و براتون لینکشو میذارم همینجا. میتونید هر سوالی داشتید همینجا بنویسید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.